Niezwykle popularny Jaś Wędrowniczek – Johnnie Walker jest znany wszystkim koneserom whiskey wysokogatunkowej na całym świecie. Marka ta od lat gości w świadomości, a także na stołach smakoszy tego trunku. Oprócz niezaprzeczalnych walorów smakowych, na uwagę zasługuje również historia twórcy Johnniego Walkera. Opowieść ta zaczyna się bowiem w 1820 roku, kiedy to młody John Walker rozpoczął swoją przygodę tworzenia whiskey. Nie wiedział jeszcze wówczas, że jego produkty staną się jednymi z najlepiej rozpoznawalnych i najchętniej wybieranych na całym globie.
Johnnie Walker — z nizin na sam szczyt!
Historia marki zaczyna się w Kilmarnock, w hrabstwie Ayrshire. Tam właśnie piętnastoletni John zaczyna tworzyć swoje pierwsze mieszanki. Wykorzystał on pieniądze ze sprzedaży rodzinnego gospodarstwa do otwarcia swojego sklepu spożywczego. Od samego początku interesowało go selekcjonowanie wyjątkowych smaków i aromatów. Cechowała go niezwykła wrażliwość oraz zmysł do wybierania, oraz mieszania ze sobą jedynych w swoim rodzaju składników. Zanim zaczął tworzyć whiskey, eksperymentował z herbatą. Dzięki temu powstawały unikalne połączenia, a on sam poszerzał swoje umiejętności oraz wrażliwość na różne smaki. Jego znakiem rozpoznawczym w krótkim czasie stała się zdolność wyszukiwania mało znanych odmian tego trunku, pochodzących z różnych części Szkocji. W ten sposób stworzył tradycję, którą kultywują także współcześni selekcjonerzy.
Warto przy tym wiedzieć, że John Walker był abstynentem, co tylko potwierdza fakt, że był on właściwym człowiekiem na właściwym miejscu. Jego zapał i pasja były tak silne, że nie załamywały go żadne przeciwności losu. Jedną z nich była powódź, która pewnego roku niemal doszczętnie zniszczyła jego sklep kolonialny, w którym sprzedawał swoje produkty. Przeciwnie, konsekwentnie rozwijał swoje umiejętności, wznosząc sztukę mieszania na najwyższy poziom. Być może właśnie dlatego marka Johnnie Walker w szybkim czasie stała się rozpoznawalna niemal na całym świecie, a smak tej whiskey zyskał uznanie wielu odbiorców.